Skip to content
header6.jpg
Ons schepenaanbod
  Binnenvaart  Tankschip (dubbelwandig)
VOLTA (RVS)PDF
Prijs: Op aanvraag
Bouwjaar:  1974


Overzicht


Scheepsgegevens
Naam schip VOLTA (RVS)
Ex-naam schip Lisette, Lutetia, Vopak Volta
Officieel scheepsnummer 023.14149
Vlag Nederland
Bouwjaar 1974
Gebouwd te ombouw 1997 Wroclow Stocznia te Wroclow, Polen
Ton 1402,918
Afmetingen Lengte: 84,85 m., Breedte: 9,41 m., Diepgang: 2,94 m.
Kruiphoogte met ballast (m) 4,25
Ledige diepgang (Hak) 0,99
Casco Gelast
Laatste werfbeurt 05-04-2013
Inspectiedatum 15-04-2013
Scheepspapieren
Meetbriefnummer HN 6116, Geldig tot 12-05-2024
Certificaat van Onderzoek SI 0517
Certificaat van Goedkeuring nr 0889
Klassebureau Lloyd's Register met notatie + a1 inland waterways oil and chemical tanker type N-closed, Pv +10 kPA in association with a list defined cargoes, LS
Brandmerknummer 14149 B ROTT 1974
ADR Ja
Brandbestrijdingsinstallatie Machinekamer achterschip: FM 200, Machinekamer voorschip: FM 200
Laadgedeelte
Tank aantal 6,
Inhoud m3 1681
Laad / lospompen Pompen, aantal Zie onder / see below
Leidingsysteem Dubbel
Spiralen Ja
Indeling schotten Voorpiek, Machinekamer voor, Laadtanks (6), Machinekamer achter, Achterpiek
Stuurhuis
Materiaal stuurhuis onder Staal
Materiaal stuurhuis boven Staal
Afmeting Lengte: 4 m, Breedte: 3 m,
Merk radar Radio Holland, type RHRS 2005 TFT, aantal 1
Merk marifoon Ina en Sailor type RT 2048, aantal 2
Merk autopilot Radio Zeelnad type Euro 500 met Stuurpiloot Euro 600
Merk echolood Radio Zeeland , type Euro 120
GPS kaarten Furuno GPS navigator en computer met Tresco kaartsysteem.
Telefooncentrale Ja
Airconditioning Ja
Satelliet Ja
Ladingsmeter Ja
AIS Ja
Voortstuwingen
Hoofdmotor Wärtsilä, 6 cilinder 4-takt dieselmotor met drukvulling via ABB blower en laadluchtkoeling (in 2000 als rebuilt motor geplaatst).
Type SWD 6 FCHD 240 90) 6FFHD 240
Pk 728 kW / 990 pk
Omwentelingen 900
Merk koppeling
Type Brevo, 1974, gereviseerd in 2004, type 8513
Reductie 2,46:1
Schroefasafdichting vetgesmeerd voorzien van De Waal afdichtingen.
Aantal schroeven 4-blads bronzen schroef, diam ca 1,55 m
Straalbuis(zen) ingebouwde tunnel en straalbuis met roestvrij stalen binnenmantel
Stuurwerk
Merk Breko hydraulisch stuurwerk (2008). Aandrijving; hydropomp aangedreven door keerkoppeling en pneumatisch en 24 V elektrisch stuurpomp.
Type roeren Becker roer met mechanisch bedienbare flap
Aantal roeren 1
Tanks
Brandstoftanks Achter (liters): 14600, Voor (liters): 14550
Drinkwater Achter (liters): 12000
Smeerolie Achter (liters): 645, Voor (liters): 318
Boegschroef
Hoofdmotor fabr. De Gerlien - Van Tiem met 360 graden draaibaar stuurrooster type MK 850, aandrijving via haakse tandwielkast en cardanas door DAF watergekoelde dieselmotor
Type type MK 850 / type 1160 M
Pk 236 kW / 320 pk
Omwentelingen 2200
Pompen
  Dekwaspompen
Generatoren 1
Merk Deutz generatorset (2013) (Voorschip)
Motorvermogen kVA 40 kVA
Boordnetspanning 220-380 v
Generatoren 2
Merk Perkins generatorset (2011) (Voorschip)
Motorvermogen kVA 80 kVA
Boordnetspanning 220-380 v
Generatoren 3
Merk Stamford generatorset (Achterschip)
Motorvermogen kVA 40 kVA
Boordnetspanning 220-380 v
Dekinrichting
Ankelier Voor & Achter
Fabrikant (VS) oliebadlier met 2 kettingschijven met 2 poolankers en 2 verhaalkoppen aangedreven door een 9 kW/12 pk Deutz 2 cilinder dieselmotor type FL411D, 1500 tpm. (AS) Wortelboer oliebadlier met 1 kettingschijf met poolanker en 1 verhaalkop aangedreven door een 380 V motor; lier met pneumatische ankervalinrichting bedienbaar vanuit stuurhuis. Koppellieren 2 stuks op het voordek.
Mast Klap (Aluminium)
Autokraan / davit 1, Achterschip
Fabrikant gieklengte uitschuifbaar tot ca. 15,00 meter, hydraulisch toppend en zwenkend, elektrisch hijsend, hijscapaciteit 1500 kg.
Roeiboot Stalen roeivlet
Achterwoning
Eigenaarswoning 1 Keuken
1 Woonkamer(s)
1 badkamer met wc en douche
4 Slaapkamer(s)
Elke ruimte heeft: Radiatoren, Airco
 
Informatie
Dubbelwandig motortankschip met roestvrij stalen center ladingtanks type N-gesloten ADNR.
Ladingzone:
Ladingtanks aantal : 6 stuks en 2 slobtanks, allen roestvrij staal (1997)
Inhoud : totaal 1.681,270 m3 inclusief beide slobtanks bij 100%
vulling volgens E.E.G. ijkcertificaat nr. 200903-06-B
afgegeven op 9 februari 2009;
tank 1 = 280,422 m3m", tank 2 = 284,535 m3,
tank 3 = 284,739 m3m", tank 4 = 284,882 m3,
tank 5 = 285,633 m3, tank 6 = 227,097 m3,
slobtanks 15,334 en 16,130 m3
roestvrij stalen tankwaspoort aan weerszijden van elk
tankhoofd (2 per ladingtank);
alle tanks voorzien van roestvrij stalen 2" stoomspiralen;
beide slobtanks elk met Pres Vac overdrukklep
Ladingtanks:
Elk tankhoofd voorzien van Krohne niveau meetklok,
kijkpoort met vlamkerend rooster, drukmeter,
vacuummeter en temperatuurmeter.
Leidingen:
6” roestvrij stalen persleiding met Pres Vac overdruk klep en 8” roestvrij stalen zuig- leiding; Partijen laden mogelijk met roestvrij stalen Seut kleppen op laad / losleidingen van tank 1, 2, 3 en 5 en bochtstukken op tank 4 en 6; 6” walaansluitingen op achterzijde, midden en voorzijde van tankdek (voorzijde gedemonteerd en los op dek aanwezig); 3” roestvrij stalen gasretourleiding met aftakkingen naar de tankhoofden en Pres Vac overdrukklep, geheel voorzien van verwarming; 1,5”roestvrij stalen nalensleiding; 3”gegalvaniseerde dekwasleiding; 2” gegalvaniseerde waterleiding naar voorpiek; 3” gegalvaniseerde sprinklerleiding; ¼” roestvrij stalen ademluchtleiding; ½” gegalvaniseerde werkluchtleiding; ¼” stalen drinkwaterleiding naar ketel op voorschip; ½” stalen brandstofleiding naar voorschip; 6” gegalvaniseerde ballastleiding aan BB-zijde met 4”dwarsleiding over dek naar elk SB-zijtank voorzien van vlinderklepafsluiters;
6” gegalvaniseerde kabelpijp.
Ladingpompen:
Beiden opgesteld achterzijde van verhoogd tankdek, aan SB-zijde roestvrij stalen Bornemann pomp type W7T2-ZK112, cap 350 m3/h , aangedreven via Hydraudine hydrauliekpomp type A2 FM 250 door de hoofdmotor;aan BB-zijde stalen Houttuin pomp type 2 D 235 / 116 HOW4B, cap 350 m3 . Aangedreven via Brueninghaus hydrauliekpomp type 685 CX 1 WP 3 door de hoofdmotor.
Tankwasmachines:
Roestvrij stalen Toftejorg type SST40T vast opgesteld op midden van elke ladingtank (6 stuks)
Tankverwarmingsinstallatie:
Vapor stoomketel type FNRZ-4742-AHO-S, cap. 110 kW/ 10 bar opgesteld in voorschip met brander aan bovenzijde en 380 V circulatiepomp, 220 V opvoerpomp en expansievat warmtewisselaar voor tankwassen of gebruik van water aan dek en warmtewisselaar voor ladingtanks.
Samenvattend:
Het 85 meter lange en 9,40 meter brede dubbelwandige motortankschip is in 1974 in Polen gebouwd. Het betreft een motortankschip met verhoogd middenschip van het type N-gesloten en bevat 6 roestvrij stalen center ladingtanks met een totale inhoud van 1.681 m³ inclusief de 2 slobtanks.
In 1997 zijn de ladingtanks ingebouwd in Nederland. Elk tank is voorzien van een vasttankwasmachine. Het roestvrij stalen laad/los systeem is uitgerust om meerdere ladingpartijen tegelijkertijd te vervoeren.
Voor het verwarmen van de lading is het schip voorzien van een ketelinstallatie welke stoom genereert dat de spiralen in de ladingtanks wordt gevoerd.
Het laadvermogen van het schip bedraagt bijna 1.403 ton op een diepgang van 2,94 meter.
De rompvorm is rechthoekig en het voorschip is voorzien van een rechthoekig duwsteven (als van een duwbak) met twee koppellieren. Eventueel mag een tankduwbak worden meegevoerd. De afmetingen van het schip in combinatie met het laadvermogen maken haar breed inzetbaar, vooral ook op de kanalen.
In het Certificaat van Onderzoek; Het motortankschip mag een duwbak met een lengte van 72,00 meter en een breedte van 11,05 meter en een maximale diepgang van 2,70 meter (laadvermogen ca 1654 ton) duwen. De diepgang van het motorschip mag daarbij niet meer dan 2,70 meter bedragen.
Voor het laden en lossen zijn twee ladingpompen aanwezig elk met een capaciteit van 350 m³/h en hydraulisch aangedreven via de hoofdmotor. Beide pompen zijn gereviseerd in 2008.
De Wärtsilä 990 pk hoofdmotor is in 2000 gereviseerd geplaatst en heeft ruim …. draaiuren op de teller staan. De in 2004 gereviseerde Brevo keerkoppeling wordt door een 4-blads schroef in een straalbuis aangedreven. In 2008 is de hoofdmotor grotendeels gereviseerd.
Het schip is voorzien van een Van Tiem 320 pk boegschroefinstallatie en hydraulisch stuurwerk met een hydraulisch flaproer.
Voor elektrische voorzieningen is het schip uitgerust met 3 generatorsets 92x 60 kVA en 40 kVA).
De woning op het achterschip bevat een dagverblijf met open keuken, badkamer en apart toilet, ruime kapiteinsslaapkamer, 3x 1-persoons slaapkamer. Alle slaapkamers, dagverblijf en stuurhuis zijn voorzien van airconditioning.
Aan de voorzijde is het stuurhuis opgesteld welke kan zakken tussen de voorzijde van het dekhuis in verband met de gunstige kruiphoogte van 4,25 meter. De inrichting van het stuurhuis is eenvoudig doch functioneel.
Bijzonderheden:
Het schip verkeerd in goede staat.
Eventueel met werk te leveren
Het schip vaart nu met chemie en mineralen maar is ook geschikt voor eetbare oliën.


Deze informatie wordt in goed vertrouwen verstrekt en ontvangen. Kriesels Scheepsmakelaar BV en /of haar medewerkers kunnen op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld voor deze informatie, noch voor de gevolgen van de staat van onderhoud en/of uitrusting, waarin het schip zich op enig moment bevindt. Iedere potentiële klant raden wij aan om het schip door een gekwalificeerde surveyor te laten inspecteren. This information is given and received in good trust. Kriesels Scheepsmakelaar BV and/or its employees are absolutely in no manner responsible for this information, nor for the impact of the state of maintenance and/or equipment, in which the ship finds herself at any moment. Every potential customer we recommend to letting inspect the ship by a qualified surveyor.

Foto's









































Contact

Naam *
Telefoonnr.  
Fax  
E-mail *
Onderwerp *
Bericht *
Vul de 4-cijferige code hiernaast in: * Ik wil een andere code
(* Verplichte velden)

E-mail vriend(in)

Uw naam *
Uw e-mailadres *
Naam vriend(in) *
E-mailadres vriend(in) *
Bericht *
Vul de 4-cijferige code hiernaast in: * Ik wil een andere code

(* Verplichte velden)

  • Nederlands
  • English
  • Deutsch
  • Francais

Nieuwsbrief

Inloggen






Wachtwoord vergeten?
Nog geen account? Maak er één aan!